måndag 21 april 2008

Fiskflytt & Vattenskadat parkettgolv.

Tyvärr har det blivit lite sparsamt med bloggandet pga att jag bytt arbetstider, visserligen skulle jag kunna blogga hela dagarna men så mkt finns det inte att skriva om mitt akvarium :)

Nu är iaf det nya igång & alla fiskar är överflyttade idag. Det blev lite panikartat på förmiddagen när jag märkte att det var lite blött under det gamla akvariumet men eftersom jag hade skurat en stund innan så trodde jag först att det var det som orsakat det blöta men så var inte fallet utan botten har spruckit från ena kortsidan till framrutan. Eftersom jag höll på att planera om lite så stod akvariumet temporärt direkt på golvet & ja.. det gick väl som det gick, det blidde en liten pöl med vatten under det men förhoppningsvis så blir det ingen större skada.

Det kommer bilder nån annan dag, har inte hunnit föra över dom senaste från telefonen.

Har även köpt ett Blå Ciklid par som jag hade tänkt få till att leka lite, men vettefan vad jag ska göra nu när akvariumet är trasigt så då får gå med dom andra fiskarna i det stora karet så länge.


Natti natt
/T

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är som jag alltid har sagt, akvarium är livsfarliga! ;D