lördag 5 januari 2008

Jag måste vara rejält dum i skallen...


För idag kom jag hem med en ny invånare till mitt akvarium TROTS att det inte var meningen, men han är ju så söööt, bara att kolla bilden här intill. I fullvuxet tillstånd så blir denna lilla fisk ca 50 cm, Handelsnamnet är Black Ghost (Svarta spöket) det latinska är Apteronotus albifrons.
145:- kostade det lilla livet & det var det värt, dom andra fiskarna jag ska ha går på nån hundring mer styck, kalla mig gärna dum i huvudet, för det stämmer säkert :D

Sen inhandlades det lite mer fisk, dock inte till mig utan till Jenny som fick 2x Mountain Rock räkor & en väder-ål. Räkjävlarna fick hon för att hon varit snusfri i ett år, Grattis! :)




Sen så har jag fått svar på vad sekten i Glava utanför Arvika heter & vad dom pysslar med. Det hela blev genast mkt intressantare att undersöka så nån natt när jag har tråkigt så ska jag plöja igenom en hel websida med info om dom.

Annars har det inte hänt så mkt här faktiskt, det vräker ner snö utanför fönstret så förhoppningsvis så kommer vintern nu i några veckor.
Det får bli en kort blogg idag, orkar inte skriva mer nu.

/T

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad var det för sek då? Jag ligger också sömlös på nätterna och grubblar på detta :)